fredag 27 juli 2018

Sista Fredagen i Juli...

...har jag återigen hängt med sonen.
Sinicca jobbar men slutar snart.
Jag har tagit hand om lilla Luna medan pappa Robin har spacklat,
inför målningen av köks/allrumdelen.
Hallen och Lunas rum är klara.


Gubben , som smitit hem tidigare idag, kom dit och hämtade mig.
Väl hemma klippte jag till honom, rätt över skallen.
Med hårtrimmern då och inget annat.
Och sen städade jag lite, eftersom jag inte hann göra nåt på förmiddagen,
då Jenny kom förbi och satt ett tag, innan jag for till Robin.

Nu blir det nog inte så mycket mer gjort idag för min del, 
mer än duschen och sen slappa i soffan.
Den här farmor'n blir fort slut av de små liven.
Inte för att dom är jobbiga, men man blir bortskämd när ungarna flugit ur boet,
med tystnaden och lugnet som uppstår.
Sen är ju inte kroppen heller i sån form som skulle behövas.
Men vad gör man inte för dom ?! 
Dom är ju så bedårande underbara !!
(blev inga foton idag på lillgumman)

Inga kommentarer: