torsdag 19 juli 2018

Kanske lite shoppingspree ?

Där är hon igen !



Ännu en dag med överdriven värme.
Över 2 veckor har den legat en bra bit över 25 grader.
Man får väl bara "gilla läget" även om jag inte gör det.
Jättetrött på detta nu.
Man blir slö, tom i huvudet och lättretlig...are, än vanligt.



Man orkar inte ens slöa i hängstolen för där är det för varmt.
Får se om jag lyckas lura gubben till shoppingspree idag,
så man får springa inne i butiker , som ofta är svalare.



Det är tur att man inte är gjord av stearin, för ljusen har tuppat av i sina lyktor.
Blir nog inte lätt att skrapa ur det som runnit.
Måste nog ha nya lyktor...vilket är en ypperlig anledning till att åka på shopping,
om man frågar mig !



Och kära lilla växthuset, som trots sin ofrivillighet med "öppna fönster", 
( = trasiga rutor )
är kokhet så till den milda grad att trädgårdsredskapen som ligger där inne
inte går att ta på , för man bränner sig på dom.
Gubben har i alla fall skurit till nya rutor nu som ska ersätta gamla , till hösten.
Så nästa vår kan jag sätta frö igen.
Hoppas att det blir en lagom sommar då.
Lagom verkar alldeles för underskattat tycker jag och sker sällan eller aldrig.
Men hoppas kan man ju.

Inga kommentarer: