torsdag 19 juli 2018

Kvällen är här.

Och visst, det finns väl bättre sätt att avsluta den på.
Men iskaffe och melon är inte heller att förakta.
Iskaffe speciellt "is da shit" !!!



Svalkande och gott efter middagen som blev parisare.
Vi orkar inte med värme från spisar och grillar alltför länge, så det får gå snabbt.
Och gubben fick tillaga det .



Jag har precis varit ute och vattnet blommorna och det är stekhett fortfarande.
Men glädjande nog så börjar det bildas moln på den annars knallblå himlen.
Väderprognosen på tv visar inte regn just över oss nu heller, när jag tittade på kl: 18-sändningen.
Men som jag skrev tidigare så kan man ju hoppas att dom har fel.
Det brukar dom ju alltid ha haft åt andra hållet, förr.
Nån svalka tycks det dock inte bli, så man får fortsätta svettas ett tag till.

Vattenspridaren står på en liten stund över blomrabatten.
VI har ju inget bevattningsförbud utfärdat, just här hos oss.
Har kollat genom kommunens hemsida, flera gånger.
Så lite vatten kan dom få.
Ska snart gå ut och stänga av den igen.
Sen blir det en dusch och lite mer tvglutta innan jag gör kväll.

Man blir bra slut av värmen .
Jag skulle gå och hämta en glass och alla människor som brukar köpa hem glass förvarar den i frysen.
Självklart gör vi också det, har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Men av någon märkvärdig anledning , när jag skulle hämta en,
så letade jag en i kryddskåpet ?!?!?!
Där har vi aldrig haft glass.
Tittade i några sekunder innan jag kom på vilket skåp jag skulle till.
Som sagt..man blir tom i bollen av hettan .

NU..mot duschen...nej stänga av vattnet först !
SEN duschen !

Inga kommentarer: