söndag 29 juli 2018

Sista Söndagen i Juli .



Idag är det 2 år sedan våran dotter Jenny och svärsonen Jonas gifte sig .

Helt i smyg, inte ett ord hade hon yppat.
Jag fick veta det via Facebook.😂
Grattis på er Bröllopsdag!
🌺🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌺
~~~~~~~~~~~~~~



Vi har ett ljuvligt väder idag, med massor av moln och mer behagliga +21 ,
mot tidigare +27 - +33 grader.
Kan nog förhoppningsvis komma mer regn också.
Passar ypperligt, för vi klippte den igår för att få bort alla höga "tottar" som stack upp varstans.


Jag ska snart klä mig och gå ut för att klippa ner överblommat och torrt i rabatterna.
Sätta en del i fröbildning och gubben ska börja med att laga växthuset nu.
Trasiga glas byts mot hela.




Mer på projektlistan i höst är att:
1, Fixa till i datarummet, för gubben köpte en stationär dator igår,
då äldsta barnbarnet fick hans ena laptop, så hon blev utan när hon gick ut skolan.
(Man fick inte köpa lös laptoparna dom använt i skolan längre, som man fick göra förr.)
Nya laptopen åker upp till man-caven.
Detta ska jag fixa i veckan som kommer , när gubben jobbar.

2, Skrapa och måla om "benkebodan" som vår boda heter, eftersom den är egendesignad
och gubben byggt själv och den blir ljusgrå.
(den grå färgen som vi först tänkte ha runt fönster och husknutar när vi målade huset vitt)

3, Skrapa loss gammal tätning och tvätta bort smuts runt fönster och sätta ny tätning.

Det är dom 3 större projekten jag har.
Sen tillkommer alltid annat.
Och vad det blir är jag lite medvetslös om ännu.
Men tiden lär utvisa.

NU..på med paltorna och UT !



2 kommentarer:

jacessan sa...

Haha ja vi var så busiga 🤭🤪
Jag kan nog hjälpa er lite att måla B-G bodan 😘

Disa E sa...

Det blir bra det. Tar tacksamt emot den hjälp som erbjuds :) <3