onsdag 25 juli 2018

Sötnöt, shopping och hetta


Idag har jag hängt med lilla Luna och pappa Robin.




Vi har varit på lite shoppingspree.
Robin köpte ett vitrinskåp men det fattades nån del som kommer nästa vecka.
Det gör inte så mycket för dom har inte ens hunnit renovera klart köksdelen.
En stor rund spegel till deras hall , blev det också.
Själv hittade jag 6 stoldynor, (samma som jag haft förut i sv/vit rutigt)
och en grå trasmatta.
Det blev dock väldigt trångt i bilen , för Robin att köra då emballagen var så långa.
Han fick dra fram sitt säte så han nästan satt i ratten.
Jag skrattade gott när han skulle köra hem. :))

Vi stannade till hos Robin med grejerna och han städade lite.
(Sinicca har dygnspass och åkte tidigt i morse)
Sen skjutsade han hem mig med mina saker.

I postlådan låg ett paket !
Min Fenjalparfym och roll-on, som jag beställde har kommit.
Doftar så GOTT !!



Det är olidligt varmt, +30 i skuggan hos oss, men jag har mäktat med en snabbstädning.
Det har ju börjat det här frösläppet, sp hela hallen var full av björkfrö.
Och nu måste man hålla dörren stängd för att slippa det.
Fläktar inte mycket inne kan jag säga.
Men fläkten i rummet står på järnet och till kvällen slår vi igång ac:n igen.
Ingen idé att köra dagtid då det springs så mycket i dörren så kall-luften åker ut.
Och det känns så dumt att sitta och klaga, när man vet att gubben sitter i sin teleporter,
utan ac ( eller AC finn men funkar inte och har aldrig gjort )  och svettas ! :(
Lite orolig för honom , för han har ju hjärtproblem.
Jag skulle vägra köra och kräva att dom fixar dit nån form av kylaggregat.
Man kan ju bara hoppas att det fläktar mer därute, för dom är närmare havet.

Nu är det bara att fortsätta lida i hettan.
Som jag längtar efter vintern.



Inga kommentarer: