söndag 26 augusti 2018

Funderar och klurar

Som alltid, så här vid hösttider,
så får jag sådan lust att göra om hemma.
Mer än vanligt då.

Och nu har jag klurat ut på ett ungefär hur det ska bli.
Längtar så till jag kan sätta igång och kanske att det kan tänkas att det kan börjas nu i veckan , när Milla också börjar sin "skola" (= dagis)
Jenny har ju sagt att hon kan hjälpa mig att bära upp svarta skänken från hallen upp till gubbens rum. Skänken från hans rum ska ju ner i köket, för den är mindre än den vita som står där nu.
Och den vita ska hem till svägerskan.

Sen blir det att "riva om" än här , än där.
En hel del ska ut och annat upp.
Tycker det börjar vara för plottrigt här så det ska rensas lite.


Och det svarta och jag...jaaaa,, vi funkar inte riktigt ihop mer än i v-rummet.
Nej..jag är mer "gammeldags" och ljus i valet av inredning.
Det får inte vara för stela , raka möbler, hur snyggt det än kan vara, för jag får "spunk" av sånt.
Det måste vara lite "liv" i det. Och ljust..jag måste ha ljust i kök samt övriga rum , förutom sovrum och v-rum. Sovrummet ska ha ljusare möbler , men i övrigt får det vara mörkt.
Sist men inte minst ska jag göra ett nytt försök med att ta in färg.
Ska testa med rosa, sån där fin rosa i sovrummet. Det är så fint till grått och vitt.
Sett det hos andra och här på bloggen funkar det jättebra, så jag tänker,...why not in real life ?!
Jag har ju lite rosa sen tidigare redan.
Det är väl inte värre än att jag tar bort det om det inte funkar, menar jag.
Men jag måste få in färg nån gång.
Har tjatat om det i flera år och försökt, men oftast slutar det med att jag tycker det blir för grylligt.
Fast jag kämpar på och försöker, om och om och om igen.
Nån gång ska det väl ändå bli och kännas rätt, ...väl ?!

........