onsdag 29 augusti 2018

Lådorna som aldrig blev vita


Det var ju dom här lådorna, jag skulle måla vita.
Men så gjorde jag inte det utan lät dom vara som dom är.
Jag har dom på bänkarna i köket...och dröm om min förvåning,
om det inte är just naturmaterial jag behöver få in för att kunna med någon färg !
Det är nog det som saknats ?!
Jag tänkte ju förut att:
"svart och vitt är så bra för då passar allting till för det är så neutralt".
Men det vete tusan om det inte är precis tvärtom, enligt min smak ?
För när jag har försökt ta in färger , så blir det "grylligt" för det passar inte in.
Men med det här naturbruna känner jag direkt att det skulle bli bra med t.ex rosa.
Så nu lutar det åt det hållet .
Blir till att fixa om med möbler och så.
Ska nog måla inredningen i ljusgrått och väggarna i samma,
 med en mörkare grå vägg.

Till att börja med så ska jag testa ha det här ett tag och fundera vidare,

innan jag gör mer, för med facit i handen så kan det ha vänt redan imorgon.
Men just nu känns det rätt.

 



 






 




Inga kommentarer: