onsdag 29 augusti 2018

Livet med fibromyalgi

Ja, så var det den 29: e Augusti och Millas 4-års dag .

Vi har mulet och grått igen, efter att solen tittade fram en liten stund igår.
Mig passar det bra för det är svalt och skönt ute då.

Någonting är inte riktigt som det ska.

Antingen är jag i en sån där svacka igen med fibron, då magen ständigt är i olag och man inte vet säkert om det ska vrida om eller inte ?
Hinner man på toa eller inte ?
Ja, sånt här pratar man inte om , som "fibromatiker",
men jag gör det, för jag vet att det är vanligare än man kan ana. Men pinsamt att prata om.
För det händer ju att det blir en olycka.
Och det är jobbigt som fasen, för det gör att man blir lite hemmalåst. Man törs helt enkelt inte fara på stan , gå ut och gå m.m. i rädslan att man inte ska hinna. Och folk i ens omgivning blir trötta på en och slutar höra av sig. Men så är det ju inget man rår på, utan det är bara att vänta ut svackan, till det "ställer in sig i den nya kroppen".
För det är ju så att, värkintervallerna återställer sig inte till det normala, utan man får vänja sig vid nya krämpor.

Nåväl..jag ska i alla fall vara tuff och åka iväg på Solbacken med Jenny, för det behöver inhandlas en hel del mat här. Det ekar tomt i skåpen.
Så det är bäst jag går och gör mig klar, för hon kommer snart och hämtar mig.
Får väl hoppas att "bakdelen håller ihop" 😏
Tur är ju att det finns toa där..då får det dock inte vara upptaget !😵

Inga kommentarer: