onsdag 29 augusti 2018

Mathandla och inför Kalas


Så var det färdighandlat!
Vi hade lite tidspress, för Jenny skulle hinna med att gå in på Apoteket,
springa in på Lindex och köpa present från Malin till Milla och så in på Lekia också.
Vi handlade på Ica Maxi all en mat vi skulle ha, efter hon varit in på Apoteket.
Och tänk vad den ändå rymde mycket, deras lilla "Skalman" !
Många påsar var hade vi och nästan alla fick plats i bagaget, bara 2 i baksätet.
Impad som tusan blev jag !

Sen var det snabbt in på Lindex där hon hittade 2 tightsbyxor och en tröja.
Och sen ännu snabbare in på Lekia.
Där köpte jag 2 presenter till.
Måste säga att det är verkligen hutlösa priser för små plastbitar .
Men ungarna gillar ju sånt och Milla leker flitigt med sina saker.
Så i hennes fall kan det faktiskt vara värt att köpa.

 

Nu var det knappt om tid, så det bar av fort hem till mig och packa ur varorna.
Sen snabbt till Jenny och blåsa upp ballonger och hänga upp
med vimpeln för kalaskänslan.
Vi hann med god tidsmarginal !!
Nu är Jenny och hämtar hem ungarna och jag har gått hem till mitt 
och ska sätta igång att städa den vanliga dagliga.
Sen hinner jag väl sitta en liten stund innan det börjar vara dags för middag.
Jag gör kebabsandwich idag.

Sen bär det av på kalas !





Inga kommentarer: