tisdag 28 augusti 2018

Migränen avbröt

 

Det blev inget måla av lådorna, som jag skrev nedan i tidigare bloggen.
Jag ska prova ha dom som dom är ett tag.
(inte fotat)
...
Jenny kom förbi efter hon lämnat ungarna på div skolor/dagis
och hjälpte mig att bära upp skänken från hallen och den uppifrån, ner.
Den står nu i hallen , tills jag fått tömma den vita i köket, som ska ut.

Jag hann få igång tvätt och köra 2 maskiner och springa och flytta om lite saker.
Sen slog migränen ner , pang bom , utan förvarning från ingenstans.
Så det var bara att vänta ut andra tvätten , för att hänga den och sen kasta sig i soffan efter tablett intag.
Det ville inte ge med sig, så gubben fick fixa middag när han kom hem från jobbet.
Tog en Ipren senare på kvällen och sent omsider så började migränen släppa lite.
(när sumatriptan inte funkar, brukar Ipren funka som "stödtablett")
Tittade på "Antiques roadtrip", "Ett Hus på Landet" m.m
innan jag knatade upp i säng.
Migränen har gått över under natten.

 

Idag ska Jenny komma över och hjälpa mig att bleka slingor.
Sen ska det färga grått i 2 olika nyanser.
Får se hur det blir !? Hoppas få slippa färga håret mer och låta det grå växa ut.
Tvätten ska tvättas klart, men i övrigt är det inget planerat.

Inga kommentarer: