söndag 26 augusti 2018

Sängprat på morgonkvisten



Go' morron.

Inatt har jag sovit riktigt gott.

Inte vaknat så himla många gånger , som jag normalt gör under natten.
Det var nog bara en gång, som jag kan minnas.

Det blir nog en stilla dag idag,
för gubben var på grannfesten igår och snarkar i soffan.
Det lär han göra resten av dagen.

Jag ska försöka få igång tvätt här.
Massor med sängkläder och badlakan som behöver få sig en omgång.

Apropå sängen.
Jag har beställt lite nytt till den idag.
Vi har ju en sån där mörk säng, motordriven med höjbar rygg och ben.
Enda fördelen med den.
I övrigt tycker jag och har alltid tyckt att såna sängar är skitfula.
Speciellt huvudgaveln.


Så jag tänkte att jag ska ta bort huvudgaveln och bära ner den i källaren
och ta upp den gamla svarta järngaveln istället.
Tänkte måla den vit....eeeeeller,
att jag klär om den som är där nu i vitt tyg.
Och så beställde jag nu i morse , en sängkappa i vitt.
Nytt överkast i grått och en vit pläd att lägga över överkastet.
 

Tidlöst och basic, ska det vara.

Jag är inget fan av dessa trendstilar och möbler.
Men det fanns som inte så mycket annat att välja på , 
när vi var och kollade sängar.
Det var inte ens jag som ville ha en ny säng , utan det var gubben, 
som fick för sig att han skulle sova bättre där uppe om han köpte en ny.
Deeeet gjorde han ju inte, utan sover ändå alltid i soffan.
Och kvar står jag , med en ful säng, jag inte vill ha , men gick med på att köpa för att han skulle få sova...men är ännu sämre att sova i än den gamla vi hade.
Helst skulle jag hiva väck den och ta en mindre 120 säng,
 som står i "mancavens" garderob.
Kanske jag rent av skulle packa ihop sängen och ställa den i mancaven och fixa till i sovrummet  helt !?
Ojojoj...alternativen blir många. ;)

Inga kommentarer: