fredag 31 augusti 2018

Slingor i håret och paket från Jotex


Fredag, bjuder almanackan på idag.

Igår startade dagen med att Jenny kom hit efter att ha skjutsat Milton på skolan.
Milla var med, för hon har bara dagis mån/onsd.
Strax efter kom Malin med lilla Wilda för kaffe och surr.
Hon gick ganska snart för Wilda var trött och behövde sova.
Och precis efter det kom Felicia på kaffe och surr.

Jag och Jenny satte igång med att dra slingor ur hätta på mig,
för jag skulle göra slingor i håret.
Det var ju förstås Jenny som drog slingorna och jag satt.
Det tog sin lilla tid, runt 2 timmar.
Jenny var tvungen att ringa skolan och säga att Milton fick gå hem,
för hon hann inte dra klart när han slutade.
När han inte kommit efter ca: 20 min,
ville Jenny åka iväg för att se var han tog vägen ?!
Just då kommer den lille sötnöten traskandes med Julia !
Han har alltså varit hem och lämnat sin ryggsäck och tagit med hunden !
Söta älskade fisen !😍
Dom stannade inte utan åkte hem, för Milla hade tjatat om det länge redan.

Jag kletade i blonderingscremen och genomgick proceduren,
 med allt vad det innebär , två vändor, för att det skulle blekna ordentligt.
Därav blev middagen lite sen.
Det blev slingor som påminner lite om Pitzas päls.
Aningens gulare slingor har jag dock för hennes var alldeles silvergrått och svart.
Men det ska i gråfärg på det så det blir förhoppningsvis mer likt.

Nåväl...sent omsider åt vi middag i alla fall

och sen iväg på posten för att hämta ut mitt paket från Jotex , som hade kommit.
Så idag blir det till att städa och fixa till i sovrummet.
Passar bra för gubben ska iväg norrut, på traktorutställning.
Han åker idag och kommer hem förmodligen i morgon.

 



Inga kommentarer: