lördag 1 september 2018

1:a September, en Lördag.


Jag har ju haft egen kuppe från igår till idag.
Gubben kom hem vid 17-snåret och vi gick ut och fjuttade igång en eld i grillgolan.
Korv fick snurra runt över glöden och gona till sig, svart och mumsigt.
Det var riktigt gott och inte bara det...
Vädret är alldeles jättehärligt.
Varmt och mysigt när solen ligger så lågt och ger långa skuggor.

 

Jag myser som fasen när jag sitter här.
Bara att sitta och titta i elden alldeles tyst...underbart !
Nu pladdrade ju visserligen vi om gubbens traktormässa-besök bl.a.
Men annars så..



Bredvid en av bänkarna där inne står en trälåda.

I den planterade jag ut en miniros i våras , som jag fått av dottern.
Den har vuxit till sig och nu blommar den och flera knoppar som ska slå ut !

 

Tidigare idag, när jag var ensam, så bakade jag en äppelpaj.
Den blev god som efterrätt , efter  korven och kaffe till.




Nu är det bara duschen som fattas och krypa in i pyjamasen och sen kasta sig i soffan.
Får se hur länge jag orkar vara vaken, för jag vaknade 04:14 i morse och har inte sovit sen dess.

Ha en skön Lördag-kväll alla !

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Mums äppelpaj - kalas gott .

Kramiz

Disa E sa...

Det var det !
Och efter grillad korv, ute i solen på aftonkvisten. Så mysigt och gör smaken ÄNNU bättre ! :)