torsdag 20 september 2018

Förberedd

En solig dag, som bryter det regniga och mulna vi haft i flera dagar.
Det gav mig ett brejk att få plocka bort på gården.
Jenny kom förbi i morse och hjälpte till med bordet och dynlådan.
Sen har jag varit och packat ner i grillgolan , allt porslin , bestick m.m.
Gungkorgen är buren ut i bodan och sen har jag kastat gamla fula lyktor,
som stått ute i flera år och tappat färgen helt, samt att glasen gått sönder.



Pumpen ur dammen är också borta.
Den står nu och torkar vid garaget, innan den ställs in över vintern.



Det mesta som kan blåsa bort är borta utifall att det skulle bli storm här också.
Ser ju lite lurigt ut på prognosen.
Det lilla som är kvar går ju fort att ställa i skydd.
Om inte annat så är det klart för vintern att göra sitt intåg.

Skönt att ha det bortgjort. 😊

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Så fint du gjort. Ja nu är de dax att förbereda för vintern, som jag i och för sig hoppas är långt borta. En lång lång höst säger jag JA till. Den får gärna vara över jul också. Jo jag vet att du älskar vintern o uppe hos dig är de ju vinter. Så ja du får gärna ha den där uppe hos dig :)
Ja kanske skulle jag plocka bort blomurnorna på trappen så de inte blåser iväg när/om Knud kommer. Konstigt namn men visst heter han så :)
Kramiz o go helg

Disa E sa...

Jag älskar alla årstider och det fanns en tid då jag dyrkade solen. Men iom bindvävsinfektionen så har det blivit tvärtom, då jag får så ont i leder när det blir för varmt.
Vintern är mysig, bara den inte blir för lång.
Lagom av allt , är mitt motto. :)
Knud, låter som att den blivit döpt av danskar.

Kram och skön lördag !