fredag 28 september 2018

Fredagmorgon...

...och full fart mot helgen !

Igår kom jag mig äntligen för att göra en liten, men betydande ändring.
Jag sydde kuddar i plommonlila till v-rums soffan !
Så nu är det i alla fall lite färgklickar som bryter av allt det svart-grå-vita.



Den svart spegeln hängde jag upp igen i hörnet där det blev så tomt.
Och sen har vi mina tidigare ihopsnodda ljusslingsdekorationer med kvistar.
Mysigt med små "ljusglimtar" nu när det börjar mörkna mer och mer.

 



En inne i tv-bänken också som lyser upp lite.



Kvällen avslutade jag med Efterlyst och dokumentären som var direkt efter.
Sen knatade jag upp i säng och gluttade på tv tills ögonen ramlade ihop.

Vi har Fredag och gubben jobbar igen.

Ja, han kan ju inte vara hemma sjuk som alla andra.
Det blir nog en sväng uppå på Solbacken i eftermiddag,
för snuset börjar sina och lite nervryckningar hag jag i "shoppingådran".
Kanske att man kan hitta små mattor i samma färg som kuddarna ?!
Säkert är det inte en trendfärg och därmed inte finns.
Jag är ju ingen trendmänniska som slaviskt följer mode,
utan går efter vad jag känner för.
Är väl därför det mesta går i svart/grått/vitt också.
Det finns helt enkelt inget att köpa när mina infall ramlar över mig.
Nu är ju tex detta med mässing, koppar, guld, brunt, senap,orange inne.
De fyra förstnämnda , been there , done that...dom senare ain't never gonna happen.
Nåväl..vi får se om jag hittar nåt kul ?!

Idag blir det nog några svängar ner i tvättstugan.
Dels för att tvätta, sen vill jag "piffla" om där lite.
Får se hur rygg och ork mäktar med.

Det är i alla fall FULL FART MOT HELGEN !

Inga kommentarer: