måndag 3 september 2018

Ute eller inne .

Måndag och vi har hunnit fram till den 3:e .

Igår fixades det lite på gården.
Gubben körde åkgräsklipparen och jag tog med lilla där han inte kommer åt.

Hann måla om en av dom tidigare svartmålade rottingstolarna , vit , innan dess.
Och som vanligt stökat om lite.
Hösten är en sån period då jag vill göra ändringar inför vintern.
Möbleras och målas.

Idag hade jag tänkt gå ut och tömma ur dammen och spola rent,
för det är inte gjort på några år nu och i sommar har det blivit så mycket alger att det liknar en gul gröt där i, jätteäckligt ser det ut.
Plocka bort lite sommarsaker som inte används mer.
Ja, göra klart inför vintern helt enkelt.
Hur det blir med den saken återstår att se,
för huvudet tycks inte vilja samma som jag.
Tog tablett för en stund sen, så jag avvaktar och ser om skallen blir mer medgörlig sen.
Skulle vara skönt att vara ute, för vädret är underbart !



Inga kommentarer: