måndag 17 september 2018

Vardagspladder


Så var det färdigkalasat för gammgubben.
Alla gäster har varit och farit och lämnade efter sig fina presenter.
Bl.a biljett till STCC-rally till sommaren, på den nya banan som byggs här.

Fina blommor fick han också.
Jag gillar ju normalt inte orange, men den här färgen var jättefin.
Riktigt härlig höstbukett.

 



Idag har vi åter en vanlig grå vardag, i ordets rätta bemärkelse.

Efter en ganska solig start , så har regnmolnen hunnit fram till oss och hotar med regn.
Mig gör det inget, för jag myser mest när det är mulet och grått.

Jag har städat övervåning och bäddat rent , så det blir extra mys att gå och lägga sig ikväll.
Ny duschad i ren pyjamas, även om den alltid åker av när jag lägger mig.
Klarar inte av att ha nåt mot kroppen när vallningarna kommer.
Fläkten står på och blåser hela natten också och ingen värme påslagen.
Hade det inte varit för att det blåser in så mycket björkfrö etc,
så skulle fönstret stå öppen också.

Skurat badrum och städat nedre våningen, har jag även hunnit med.
Och grytbitar är framtaget för att tina till köttgrytan som ska tillagas inom kort.
Länge sen vi åt det och ris...evigheter sen, så det blir gott.
Hoppas bara att jag pallar med , för jag har migrän i stort sett varenda dag nu,
när vädret slår om hela tiden från sol, till regn, till sol till ... ja ni fattar.
Igår låg jag med en besvärlig skallen som tabletten knappt rådde på.
Sent på kvällen släppte det lite.
Nu ligger det på lut hela tiden till att vilja bryta ut.
Det är det värsta med vår och höst, den ständiga migränen av väderväxlingar.
Nu ska jag gå och börja med köttgrytan.
Ha en fin start på veckan !

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Jag älskar orange både på kläder, blommor och vissa saker i mitt kök. Ja mitt kök går i orangt, då pratar vi naturligtvis inte skåp o så :)
Du är så flitig o får så mycket gjort om dagarna. Jag är har aldrig lust när jag kommer hem, men på helgerna brukar de bli lite pyssel.
Min gubbes kalas blir bara med de allra närmaste :) vi är tillräckligt många!!
Kramiz

Disa E sa...

Orange går bra på kläder, men inte inredning hos mig.
Vi hade också bara närmaste, några av dom.
Orkar inte med storkalas och fester.
Kram !