tisdag 4 september 2018

Visat pattarna och dammdynga


Vi har Tisdagen den 4:e September.

Jag & dottern åkte iväg ganska tidigt , för jag skulle visa pattarna.

För Mammografin då och inget annat.
Det gick bra och svar får jag med posten senare.




Igår, blev det rensat och sköljt ur dammen.
Huvudvärken släppte ju lite, men medan jag höll på så eskalerade det.
Jag plaskade runt i dyngan , som luktade skunkträskäckel och slet upp rötter och blad från näckrosor som spridit sig ohämmat, samt tog bort vassen jag planterade i för några år sen.
Rötterna på dom också hade vuxit så vansinnigt.
Som vanligt började jag med att vara försiktig för att inte skita ner mig alltför mycket.
Men i vanlig ordning så slutade det med att hela jag var mer alla mindre nerdränkt i dyngan.
Jag traskade runt med mina foppatofflor i skiten och slet med bara händerna och luktade pyton.
Fy fa...san, vad det stinker där i när det stått stilla.

Jag fick skynda mig för att städa undan allt jag rivit och kastat i gräsmattan,
för att få gå in och duscha och lägga mig i soffan , med huvudvärken.
Så när jag sent omsider står och drar in vattenslangen så slår det mig ...
Jag har INTE gjort det jag skulle!
Jag skulle tömma , rensa och skölja rent och ta bort pumpen.
Jag hade fyllt och slagit igång eländet igen !??!
Nåväl..den får väl stå där och porla ett tag till och sen får jag göra om och göra rätt senare.

Idag är en annan dag och den fortsätter nu med städ och tvätt.
Det bör jag väl kunna fixa utan större avvikelser . 

Inga kommentarer: