söndag 21 oktober 2018

Gubbens tur..

Idag var det gubbens tur att ranta runt med mig.
Jag ville på Jula ( det ville han också ) och köpa nya lådor att ha ovanför kyl/frys.
Dom som jag haft där hör egentligen till badrummet, som jag köpt innan.
Nu blev det trälådor.
Vi har nämligen mediciner där.
Det följde ju i vanlig ordning med lite mer annat, som penslar, ljusslingor m.m.

På vägen hem stannade vi till vid Korv-Ivars och köpte varsin ostburgare.



Hemma i hamn åkte vi in till Robin oh Sinicca för att hälsa på lilla 💖-at.
Idag var hon vaken och i full färd med att "läsa" en bok.
Hon är väldigt duktig ska ni veta, för hon kan läsa upp och ner,
bak och fram och in och ut, minsann !
Var ju förbi där igår också, men då sov hon.



Och så lådorna då.
Billiga, 79:- st och jag köpte 3 st.
Jag har målat dom vita på utsidan.



Skönt att få ordning igen på sakerna och div lådor på sina rätta platser.
Har tänkt fixa det länge, men glömmer som alltid bort när man väl åker iväg.
Men bestämmer man sig för att åka och köpa just "det", så blir det rätt på en gång.

Nu ska jag göra gubben sällskap i soffan och glo på lite hockey.
Har förvisso tappat intresset helt, sen vi tidigare tappade kanalerna.
Men nu har vi ny mackapär , så nu finns dom igen.
Inte för att jag tänkt förnya intresset, men nån gång kan man ju titta..
..eller så hittar jag på något heeeelt annat.

Inga kommentarer: