tisdag 16 oktober 2018

"Inte heller"....

Igår kom Jenny förbi på kaffe efter hon lämnat av Milton på skolan.
Hon och Jonas skulle sen på banken och Jenny bävade lite för hur det skulle gå med Milla där.
Så jag sa att , -det är väl bättre hon är med mig än sitta där och ha tråkigt !?
Och då blev det så att hon kom och var med mormor.
Hon hade sin lilla söta ryggsäck med sig, fullpackad med leksaker.
Dom "poade" hon på med , medan jag dammsög lite.
 Det dröjde inte länge innan dom var tillbaka och hämtade henne,
så jag fortsatte stöka på här och ändrade om lite igen.

Snart var det dags för middag som blev isterband med rotmos.
Vi åt när gubben kom hem från jobbet.
Efter det åkte han iväg till sin mamma och jag for till Jenny och var där med henne ett tag
då Jonas har eftermiddagsskift och kommer hem sent.

M.a.o inga slingor uppe då heller.
Det gjorde då rent ingenting för det regnade mest hela dagen.


Tisdag den 16 visar almanackan idag.
Idag ska det inte , enligt väderprognosen, regna, så jag tänker göra ett nytt försök.
Ska kapa några grenar i druvflädern och sätta i mjölkhämtarna och slinga där.
Vill inte ha nån gran eller granris, för det barrar och blir fult mot vårkanten.
Men nåt att hänga slinga i vill jag ha och grenar skräpar just ingenting.
Vi kan ju inte längre linda runt räcket heller eftersom det gjorts om
och det är så smala springor att det blir besvärligt.
Men jag ska klura ut nåt, så det blir lite "lys" .

Fast innan dess ska jag och Jenny hinna med lite kaffe.
Fick sms-order igår om att ha kaffet klart vid 8:30.
Då blir det så.







Inga kommentarer: