onsdag 17 oktober 2018

"Lysträd" blev det.


Joho..det blev lite slingat ute igår.
Men bara lite.
Även om solen tittade fram mest hela dagen, så var det lite snålt med grader
och det blåste kallt, så mina fingrar krumnade ihop.
Fick gå in flera ggr för att värma.
Visst kan man ha handskar på sig, men jag blir handikappad med såna på
och får inget bra grepp och känner inte heller var slingan är,
så det måste göras barhänt.

Hur som haver...
Jag sågade av en gren i druvflädern och den var så grenad och bra att hänga slingan i.
Ställde lådorna med silvereken i uppe på räcket och snorde in en slinga där med.
Blev riktigt gulligt , tycker jag, så jag är nöjd.



I en av "värmepauserna" var jag inne och förstekte kotletter och la dom i sky att puttra.
Det var nämligen middagen.
Kotletter i gräddsås, potatis och blandgrönsaker.
Jenny och ungarna kom och åt med oss.

Strax efter dom gått hem till sig, gick jag in i duschen och tog på pyjamasen
för klockan började vara kväll.
Gubben skulle se hockey så jag fick se tv uppe.
Mitt i alltihop kom Mattias och skulle s med Benke, så jag knatade iväg till Jenny, i min pyjamas,
för att hålla henne sällskap igen då hennes gubbe jobbar eftermiddag hela veckan.
Jenny fick en migränattack just då och fick ta tablett och lägga sig och vila.
Ungarna hade vi just skickat i säng.
Plötsligt kom jag på nåt som jag läst om tidigare.
Om zonterapi under fötterna.
Att foten motsvarar hela kroppen och stortån ska representera huvudet.
Så jag tog hennes stortår i händerna och masserade dom.....
Hrm hrm..jo just precis, jag satt där med hennes tår och gned på dom..
tur att ingen kom dit just då :D
Och tro det eller ej, men hon slappnade av nästan direkt och tyckte sig känna skillnad.
Om det var för att det funkade , eller var för att hon blev mer koncentrerad på vad jag gjorde med tårna, visste hon inte, men vilket som, så gav det effekt ! :)

När jag gick hem vid 20:45 snåret så var det kolsvart ute och belysningen i grenen lös så fint.
Väldigt gulligt såg det ut och gubben var också nöjd med det.

Idag skriver vi Onsdag.Jag ska försöka få upp lite mer ljusslinga.
~.*.~
Det hålls ett sista farväl av svågern idag.
~.*.~

2 kommentarer:

jacessan sa...

Det blev så himla gulligt ❤ tack för igår ❤ loves u

Disa E sa...

Me loves you too ❤ :)