söndag 14 oktober 2018

morronpladder en Söndag.



Så var det Söndag och helgen för denna gången går mot sitt slut,
liksom hela veckan och imorgon börjar en ny.

Det ska , enligt väderprognosen , bli varmt idag.
Så jag funderar på att vara ute och rensa ogräs, hänga upp ljusslingor m.m.
Sen kanske avsluta dagen med korvgrillning ?!
Skulle vara mysigt, men vi får se vad som händer.
Än är det ju bara morgon.
**

Vårt söta lilla troll , träffade vi igår när vi tittade in hos dom.

Lilla hjärtat börjar redan få små kompisar, för mammas och pappas kompisar
får barn, fler och fler.
Och igår skulle dom på Babyshower.

 

Vår lilla älskling har börjat ta sina första steg , som blir även dom fler och fler för varje dag !
Hon är så söt så man bara smälter !

 



Ja, som jag skrev innan så ska det bli varmt idag.
Uppåt +18 grader.
Alla andra njuter och tycker det är skönt och avskyr blotta tanken på snö och vinter.
Jag är precis tvärtom.
Nu har vi haft sol och hetta så det räcker.
Nu vill jag ha vinter och snö...lagoma mängder då, så klart.
Och jag vill inte höra någon klaga över det, för får man inte klaga på värme,
så ska man banne mig inte klaga på kyla heller.
Det är också en del av Svenska årstider och mer så, än +35 graders hetta.


Inga kommentarer: