torsdag 11 oktober 2018

Saken är biff

Igår tog jag fram köttfärs ur frysen och ställde i kylen,
så det skulle få tina under natten.
När jag så tog ut det idag, så var det fortfarande lite fruset, så jag fick vänta lite till.
Till slut började jag göra i ordning färsen , fastän det var små isklumpar kvar.
Det fick helt enkelt tina under redningen.

Till slut blev det biffar.



Blev ganska många så det blir till att frysa ner och ta fram nån dag,
 när man inte har lusten att laga mat.
Dom är brynta och ligger nu i ugnen och gonar till sig
 i en sky/sås med stekt röd och gul lök och så champinjoner.
Till det blir det potatis och grönsaker sen.

Vädret är strålande soligt och varmt för årstiden.
Härligt förvisso, men jag är inget fan av det vid den här årstiden.
Det ska vara mörkt och murrigt och "kurainne" väder nu.
Dessutom har jag fått nog av solen under sommaren.
Näää, tacka vet jag frostigt och friskt.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och ta igen mig lite.
Vaknade tidigt klockan 5 närmare bestämt, efter en dålig nattsömn
och se fram emot veckans avsnitt av Efterlyst och I huvudet på en Mördare.





Inga kommentarer: