fredag 30 november 2018

Snart helg

Fredag och snart helg och det innebär även 1:a Advent, på Söndag !

Igår var jag och gubben, igen, en vända på Solbacken, för jag ville kolla om MM hade kvar av
skurmedlet med ammoniak i, men det hade dom inte.
Fattar inte varför det slutade tillverkas för det luktade så fräscht och rent
och fräscht och rent blev det..medan dom nyare är värdelösa.

Nåväl..jag hittade nåt grovrengöringsmedel på Biltema i alla fall som luktade lite mer "rent" ,
så jag köpte en sån och vi åt varsin bamsekorv mer bröd där.
När vi kom hem igen, så knatade jag iväg till Jenny en stund.
Det var så fint utifrån, deras hus...synd bara att det var så ljust ännu.




På köksbordet hade hon en så söt lite julstjärnablomma, med glitter på.
Och Milla knaprade pepparkakor så det stod härliga till.
Bäst låta hon, för hon var inte på bästa humöret före . ;)


 

Hon är förkyld och hostar och var trött efter en lång dag på dagis.
 Då kan väl humöret tryta för vem som helst.
Går ju en massa sjukdomar igen, som magsjuka och influensa och Robin har bihåleinflammation.
Jag har klarat mig någorlunda bra bortsett förkylningen tidigare i höstas,
men den var då lindrig jämfört med vad dom flesta andra har...peppar peppar.
Senare på kvällen lappade jag ihop en overall som Jenny hade med sig.
Tittade på dubbla Efterlyst också som gör säsongsuppehåll och återkommer efter Nyår.
Så nu längtar man till "efter Nyår".
Men innan dess ska vi mysa och må gott i adventstider och julfirande.
Och det börjar på Söndag !


Inga kommentarer: