fredag 28 december 2018

Från det ena till det trettiotolfte...


Julen är över och borta hos oss.
Endast ljusstakarna i fönstren står kvar.


Inga girlangrar runt dörrar, inga tomtar eller änglar, inga julpumlor.
Den är borta och över.

 

SÅ skönt !!!
En helt annan luft och gubben tyckte att huset blev så stort.
Tog ju bort inläggsskivan från köksbordet tex, så köket känns utbyggt.

Bilder på ungarna , utdragna med laserskrivare hänger dock kvar.
Men det ska vi snart råda bot på.


Idag ska nämligen den här packas upp och ställas fram !


Ska bli så roligt att test-dra ut ett foto och sen få göra ordentliga fina foton,
och göra dom precis som jag vill ha dom med Jasc Paint  först.
"Rätta" färgerna och allt sånt som man inte får på ett foto annars.

Ja, jag jobbade ju på som sjutton här med att ställa i ordning,
bära bort, flytta om samt en rejäl städning och skurade golv.
Tog nästan hela dagen.
Bara att ha plockat ner girlangrarna och pumlorna tog dryga 2 tim.
Sen skulle ju allt ner i källaren också, upp och ner och ner och upp....
Så slut i kroppen på kvällen .

Men idag blir det lugnt.
Som sagt, bara ta fram fotoskrivaren och testa den och bara masa på.
Vi har inte planerat nåt för nyårsafton heller, så jag har inga såna "måste" heller.
Blir bara jag och gubben här igen. :)
Så det är som bara att polimasa på med det man vill och orkar.
Gubben jobbar ju, men blir lite långledig igen efter idag.
Först är det ju lör-sön, sen är han ledig mån-tis och halva onsdag,
för då kommer den nybeställda luftvärmepumpen.
Den första som vi väntade på över ½-året, har avbeställts,
för dom idioterna kom aldrig trots utlovade datum och dagar.
Så vi har beställt en här i stan , som kommer den 2:a januari .

Ja, det var det om allt och inget.

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Tror jag det att de blev luftigt när alla tomtar o annat försvann :) själv har jag mitt kvar, förutom granen, men jag är väldigt sparsam med pyntning jag så de är lika luftigt som innan, vissa saker har bara åkt in i skåpen medans tomtarna härjar här.

Oh jag vill också ha så jag kan mixtra med foto, har ju ett jättebra program men de nya operativsystemen stödjer inte det :( jag gillar att göra roliga bilder. Har letat om något liknande men inte funnit. Skriver ut mina foto gör jag på jobbet där har vi bra grejer :)
Kramiz o go fortsättning

Disa E sa...

Jag har suttit här och försökt få igång det,men jag får nog vänta till gubben kommer hem, för jag får det inte att funka. :(
Det är inställningarna till WiFi som skiter sig och jag fattar inte ett sk*t ?!?! :/

Kram och god fortsättning till er alla också . :)