måndag 3 december 2018

Handla med Milla och det som följde med

Idag har jag följt med Jenny när hon skulle storhandla hem till familjen.
Lilla Milla, som alltid är "ledig" på Måndagar var med.
Hon orkade inte gå så hon fick "åka med och vara hemlig spion" i min vagn.
Det tyckte hon var roligt och det höll henne snäll och sysselsatt. :D

 

Det följde med lite i mina påsar.
Dom här små "nissarna" kunde jag bara inte motstå...så söta som helst !
Dom gör mig sällskap när jag plaskar med trasan i diskhon! :)

 

En till större hjort halkade också med och vit ljusslinga till vita granen.

 

Den gröna fick flytta ner till "fulgranarna".



Sen följde jag med hem till Jenny för att hjälpa henne packa upp hennes påsar,
för hon hade med MASSOR av mat.
Det gick undan när man är 2 och hjälps åt.
Fick också se hennes fina gran som Milla hjälpt till att klä upp.
Hon gjorde ett så bra jobb att Jenny inte behövt flytta en enda pumla .
Såååå jättefin är granen !
I Love it !!



Och Samson ligger bredvid och tycker att han förgyller granens skönhet med sin blotta närvaro !❤



Nu är det snart dags att börja med middagen.

Det lutar åt att bli kassler och klyftpotatis, med ananasskivor och smält ost.
MYCKET länge sen vi åt det.

Inga kommentarer: