söndag 13 januari 2019

Liten Louie och sommarlängtan

Hejsan hoppsan i eftermiddagen !

Idag är det en väldigt slö och slapp Söndag.
Har inte gjorts mycket här inte, mer än att:
..vi tog en svängom ner till sonen & familj.
Där har magsjukan lagt sig och alla är på benen och mår bra.
Lille Louie fick följa med mig hem och ska stanna i alla fall till imorgon.
Inte för någon annan speciell anledning än att jag vill ha honom här
och han följer gladeligen med...skönt att få lite andrum och
vara ifred ett tag från syrran Lava.
Bara mysa och må med "fajmoj".
Så det blir till att "bråschla" ner sig i soffan senare och gosa med lilleman!





Det väntas "mycket" snö här uppe hos oss, så det är bäst spara krafterna så man orkar med
att skotta snö i tid och otid, mycket är det ju inte... än.
Det var länge sen vi hade så lite som vi har nu vid denna tid på året.
Så det som väntas kommer väl ge en ganska normal snömängd.



Jag börjar dock längta till vår och sommar.
Att få vara ute hela dagarna och krypa i rabatterna.
Blomsådden, för i år har jag ju hela glas i växthuset, så man får ut dom tidigt.
Men vi har ett bra tag kvar innan vi får vår.
Mot slutet av April brukar det börja likna nåt.
Till dess får man fördriva dagarna med stök inne.
Eller som jag gjort nu...ändra headern en bappiljard ggr om da'n !😄

Tänk bara..
♫♪♬ Sommarsommarsommar ♬♫♪



5 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Men vilken söt liten Louie. . . förstår att du vill gosa med honom i soffan!
Redan söndag kväll dagarna går i raketfart och snart kommer nog v å r e n !!! :-)
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Gud så skönt S O M M A R härlig bild. Längtar så.
Vilken liten liten en. Jag brukar kalla de där små sällskapsdjur :) jag har en hund.
Vilket härligt skinn du har på soffan, tror jag att Louie gillar at gosa där.
Kramiz

Disa E sa...

Ja, jag brukar tänka "räkningar".
Det är 3 ggr till att betala , sen har vi vår här uppe.
Fast just nu känns den långt borta med all snö som kommer.
Trodde lite enfaldigt att vi skulle slippa få så mycket i år, men nä'rå !
Blir till att motionera idag med snöskottning :D
Kram

Disa E sa...

Jag kallar dem mina barnbarn :D
Fyrfota barnbarn.
Han är en liten "fajmojgris"..lille Louie !

Disa E sa...

Meeeen..glömde ju kramen :O
Kraaaaaaaaaaaaam