måndag 14 januari 2019

Motion i snö

Första gången jag behöver ut och köra slungan.
Nu kommer det lite mer, men fortfarande mycket mindre än vad vi brukar få.
*det behöver för den skull inte betyda att jag vill ha mer*


Lite Louie tycker inte det är kul alls med all snö.
Det är snabbt ut och göra sina behov , sen ännu snabbare in igen.


Säga vad man vill, men det är vackert med snö.


Jo, jag har ju en liten slunga , som jag kör av snön på altanen med.
Liten tålig och stark rackare.
Nu är det förvisso bara pudersnö idag, men den brukar orka blötare tyngre snö.


Trappan får jag ta med spade och sen kommer gubben efter
 med stora slungan eller också traktorn.
Nu jobbar han iofs, så det blir inte förrän i afton som det blir skottat på gården,
såvida han inte får en lucka och hinner smita hem en vända.
Lär väl bli några vändor till idag, för det ökar på och blåser hårt,
så det kommer att dreva en del.
Motion får man och även om det är jobbigt, så är det mysigt att komma in i värmen igen.
Ta sig lite varmt att dricka och mysa till nästa gång.

Nu blir det lite städ inne och fortsätta där jag var innan jag gick ut.
Nämligen att , förbereda för skåpet som kommer i veckan.

Hejs Svejs !



5 kommentarer:

Brittan sa...

Ja visst är det vackert med snö men jag gillar inte vintern föredrar sommaren hellre . Vi har bott i villa så jag vet hur det är med att "ploga" eller"skotta" sig fram bland drivorna ..
Kram till dig 💖❄❄❄

Disa E sa...

Nog är det jobbigt, men jag finner det ändå rätt mysigt att vara ute i snöyran.
Man får ju ju lite motion i alla fall ;)
Kram !

Herr Nilssons Fru sa...

Opps vad snö. Tur du har en slunga, tungt att skotta men kul tycker jag, kanske för vi sällan har snö :) En slunga till altan, de har jag aldrig sett, vad bra!! Kan tänka mig att Louie inte gillar snö. De blir för kallt.
Vi hade en liten tax en gång i tiden, hon hoppade ut på två ben, kissade på två ben o hoppade in igen. Så fick jag skotta upp lite där hon kunde göra nr 2. De är inte lätt att vara liten i djup snö.

Nu går vi mot ljusare tider, kände det tydligt när vi körde hem från jobbet idag. Ljust - härligt
Kramiz

Disa E sa...

Det här är ingenting mot det normala. Fortfarande mycket mindre än vad det brukar vara .

Ja, det är inte lätt för dessa små krabater i snön, stackarna. Dom har ju hela kroppen i det när dom går ut. :D
Och så ljuset då...om det kunde hålla sig till dagsljus bara. :/
Kram!

Paula sa...

jag älskar nog vintern, vid närmare eftertanke...å våren...å sommaren...å hösten =)