måndag 18 mars 2019

En ny dag i en ny vecka

Så har vi en ny vecka som ska fyllas med det ena och det andra.
Vi skriver Måndag den 18:e Mars.

Igår fortsatte jag med tvätten som jag började med i Lördags 
och tömde ALL tvätt i tvättstugan , som legat efter.
Plädar, fällar, stolsdynor, mattor etc.
Så nu är det tomt där...sååååå skönt !!!

Snön fortsätter att ösa ner över oss och det ska väl komma mer också.

Fast det är varmt så det är tö-snö, tung och klibbig.
Låter som jordbävning när det kommer takras.

Ska försöka få gubben på lite shoppingspree snart.
Köpa golvfärg till köket och den där förbenade hyllan , som trots mina
tappra försök till att få upp sist, gick om stöpet.
Sen följer det väl med lite annat smått och gott.
Nya skåphandtag tex ?!
Är så trött på dom svarta som sitter där nu.
En tanke jag har i alla fall, sen om det blir så, det lär vi ju märka.
Mitt vad det är så kan det vara gardiner, slipmaskin, porslinskanna eller skoställ eller nåt annat som jag plötsligt kan komma på att jag villhöver och absolut inte kan klara mig utan.
Dagen har ju bara börjat än och det är mycket dag kvar.
Men försöka duger....att få iväg gubben alltså.



Navy CIS LA och jag hängde igår.

Inga kommentarer: