onsdag 6 mars 2019

En Onsdag i Mars


Dagarna ilar på och här händer inte så hemskt mycket.
Gubben är sjukskriven igen pga rygg etc.

Min förkylning är på bättringsväg, men ännu snorar och hostar man lite.

Jag har äntligen fått röjt nere i källaren bland jackor och skor.
Sorterat bort det som inte ska vara kvar och hängt upp jackor på klädställningen
som jag hittade på köp/säljsajt och som vanligt var det "Katta" som sålde.
Blev massor med mycket mer rymligare när man fick bort alla kartonger och skrot,
som ingen människa använt på många år.
Fortfarande en hel del kvar att ta rätt på, men dock en början har jag kommit till.

Idag ska jag vara "barnvakt" till lilla Julia, medan resten av familjen hälsar på
hos dotterns svärfar.
Vanligtvis brukar Julia följa med, men hon blir så stressad av alla andra hundar
att hon dreglar och flämtar och vill inte lämna Jennys sida.
Så hon får vara med "mommo" istället.
Ska hämta henne senare hos dom.



I övrigt är det kallt som fasen ute, för blåsten gör att det går genom märg och ben.
Då är det gott att vara inne i värmen och "gona" och låtsas att vi har vår på gång,
när solen lyser in genom fönstret.

Inga kommentarer: