fredag 22 mars 2019

Lite nytt...



Nu har vi ränt upp och ner till Jula för att se om dom fått hem gråfärgen till golvet,

i flera dagar...men icket, fast på Måndag ska dom tydligen få in och då ska vi stå utanför och vänta när dom öppnar dörrarna...finns det inte då, då får det bli vitt.

Idag rände vi vidare och köpte i alla fall en list som ska vara mellan kök och hall.

Få bort den fula i mässing som är där nu.
Den nya är aningens bredare och grå.
Jag hittade fina lyktor på Jysk a' 250 kr st, ord pris 449:- st.
Lite som "köp 2 betala för 1".
Passar mycket bra bredvid tv-bänken.

 

Vi har äntligen börjat få plusgrader igen och det töar sakterligen
.
Igår fick vi spöregn från ingenstans, som gick över ganska fort,
men blåsten som följde med regnet höll på ett bra tag.

Apropå plusgrader...
Köpte faktiskt lite nya fröer också som ska sås inom en snar framtid.
Men jag vill vänta så länge som möjligt,
för jag orkar inte med att ha plantorna inne nåt länge.
Tidigare år brukar jag ha börjat i början på mars, men ha dom inne så länge,
stöket som blir och platsbristen...nääää.
Om jag sätter igång i början av April, då kan jag hiva ut dom i mitten av månaden
och köra värme i växthuset i 1½ mån.
Brukar ju börja plantera ut i slutet på Maj.
Så får det bli.

Vi har Fredag idag.
Håller tummarna att väderprognosen stämmer nu,
för enligt den ska vi få varmt och sol.
Kanske att man  kan sitta ute då ?!
Hoppas hoppas !


4 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Fina lyktor o vilket bra pris!
Jag tänkte oxå så lite i år ute på den inglasade balkongen. . .men det måste vara
något som tål värme för där ute kan det bli väldigt hett! Köpt tomatfrön som får
bli "försökskaniner"!!!:-)
Vårvärmen ska tydligen komma till helgen! Jiipii! :-)
Kram

Brittan sa...

Jysk har mycket fint de där lyktorna jättefina till bra pris dessutom ! Mina basilikafrön tog sig aldrig så nu gör jag ett försök med rosmarin frön ist blire inget då struntar jag i att så nå mera frön ..

Ha en fin helg å hoppas ni får rätt grå färg till golvet (grått är snyggt)
Kram bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Tomater och gurka har jag också haft, men det är mer jobb än glädje med dom.
Dill, sockerärtor och lite mynta m.m har jag, men annars är det bara blommor för min del :)
Ja, längtar verkligen efter värme och slut på snö.
Kram och ha en fin helg !

Disa E sa...

Visst har dom :)
Och snart får vi hit Dollar Store också. Gissa vem som kommer att ränna där som en tätting :D
Hoppas också på att få den grå färgen snart. Tack
Go' helg till dig och de dina
Kram!