söndag 7 april 2019

Äntligen frösått.


Go' morron !
Igår var jag med dessa 2 sötnosar och deras mamma hela dagen.

 

Innan dom kom hade jag förberett för frösådd.




Sinicca ville vara med och se hur man gör.


Det blev 12 sorter och varje kruka ska ju sen delas på så det blir flera av en.



Några frösorter iddes jag inte ens sätta av för det var så lite.
Så lobelia, grusnejlika och petunia får jag köpa senare.
Längtar redan till jag får ut allt i växthuset.
Avskyr att ha det inne, för köket är enda platsen jag kan ha det på och det blir så stökigt.
Ska försöka fixa i ordning där ute till veckan och bära ut det.

Så här lite har jag inte haft på många år.
Men jag har tänkt minska på sommarblommor och då blir det inte mer än så .
Det räcker ändå till Jenny , för hin vill inte heller ha så mycket 1-åringar.
Och vill Sinicca ha så räcker det till henne med.


Självklart fick ju Luna vara med och greja med jord.💖






Lillasyster låg mest bara och var söt !💝

1 kommentar:

Brittan sa...

Härligt att du har fröstått kommer bli jättefint 👍
Söta ungar 💕
Kram från bians.bloggo.nu