tisdag 23 april 2019

Från den 14:e till idag

Så här mycket snö hade vi den 14:e April



Den 20:e såg det ut så här



Och idag den 23:e är det så här.



Det tinar med en rasande fart.

Jag har skolat om plantor i växthuset och sått lite mer,
eftersom jag ramlade med brickor när jag bar ut dom tidigare.
Hoppas det hinner komma och framförallt att det tar sig.

Idag har vi dryga +20 grader hos oss så jag har varit ute hela dagen och solat
samt grejat lite på gården.
Än är det lite svårt att få igång vårstädningen, för det är blött i marken.
Men lite åt gången så tar det sig allt eftersom.
Klockan är 15:12 i skrivande stund och jag ska nog hålla mig inne nu,
för det börjar smyga på en huvudvärk.
Man är väl inte van så mycket sol på en och samma gång.
Men livet blir så mycket härligare nu, när det nalkas sommartider !

Inga kommentarer: