fredag 12 april 2019

Lite nytt och lite grönt

Go'morron.

Idag vaknade jag tidigt. , 04:35.
Det börjar vara ljust så tidigt och rullgardinen räcker inte till.
Men man hinner få en del gjort när dagen blir lång, antar jag.

Nåt jag fått gjort är:
En ny lampa till köket.
Har fluktat efter liknande lampor, men dom är så dyra.
Men så hade Katarina.L. en till salu för ynka 200 kr och jag nappade direkt.



Glödlampan köpte vi på COOP bygg., för 79 kr.
100 kr billigare än på Elgiganten som tog 179 kr, dock var det mörkare färg,
eller s.k "varmare ljus", som blev väldigt orange.
Det vill man ju inte ha i köket och denna är varm vit, lyser väldigt klart.

:*:*:*:

Mera då...
Jo, det börjar titta ram grönt i lådorna.
Inte i alla , men många.

 




Vi har köpt hem bubbelplast , så jag ska gå ut och isolera växthuset, delvis,
så jag får bära ut plantorna.
Det är ju plusgrader, även om det inte ä många med dock plus, på dagarna.
Så värmen får jag köra nattetid.
I växthuset håller det ju tillräckligt varmt på dagarna, då solen ligger på.

Det närmar sig trädgårdstider, sakta men säkert.



1 kommentar:

MirandaMaräng sa...

Ujjj. . . vad tidigt du går upp! Det är ju mitt i natten! :-)
Fin kökslampa o så bra pris!
Vädret är verkligen upp o ned. . . ena dagen vårvarmt o nästa snö o kyla! Burrrr!!!
Ha en fin helg!
Kramar