måndag 29 april 2019

Mera plantlådor i trädgården.

Dagen fortskrider och om ca: 2 timmar ska jag sköta barnbarnen en stund.
Dom som jag är mormor till . 💖

Jag och gubben har varit en vända på Solbacken och handlat hem lite förnödenheter.
Med på köpet följde lite mer frö.
Sallad 2 sorter, basilika, persilja och dill.




Plantjord köpte vi också 20 säckar + 2 säckar med naturgödsel.

Det ska blandas ner i plantlådorna sen.

Bredvid växthuset är det en stor fläck där det bara växer mossa och är torrt.
Så dit ställde jag lådorna som jag ska så i sedan.
Salladerna i en låda.
Dillen, persiljan och basilikan får trängas i en och i den tredje
sätter jag sen sockerärtorna som jag för-sått plus att jag ska så direkt i också sen.

 

Jag orkade dock inte slutföra arbetet idag,
för det tog så hårt på kroppen att kånka säckarna.
Dels för att bagageluckans motor är trasig så den går inte öppna, mer än rutan.
Så det var ett fasligt sjå att få in dom och sen ut igen när vi väl var hemma.
Gubben är ju också i så dåligt skick numera att det mesta faller på mig vad kommer till bära m.m.
Så jag tar helt sonika en vilodag idag och får fortsätta senare.
Vädret ser ju ut att bli dåligt nu framöver, så det får vänta.
Men det skulle väl i alla fall vara såpass att man kan grilla en korv imorgon.
Det måste man ju när det är Valborg och allt.🌷

Hoppas ni alla får ett trevligt avslut på denna Aprilmånad !
🍀🌺🌷🌸🌷🌺🍀




Inga kommentarer: