torsdag 16 maj 2019

Födelsedag och Trädgårdsstök

Idag fyller  världens bästa svärdotter  Sinicca år.
Hipp Hurra för henne.
Vi ska dit senare och gratta, så klart.




Annars så har denna dagen mesta dels gått i trädgårdsstökar jobb.
Jag skolade om mer plantor igår och det växer i växthuset.




Men blomrabatten runt dammen ser för bedrövlig ut.
Verkar vara en hel del som inte vill komma upp.




Och mitt lilla trädgårdsland växer.
Igår stökade jag på med pinnar runtom.
Det skulle ju bli staket, men så insåg jag att det blir ingen höjdare när man ska dra slang och trimmersladden runt.
Så det blir som "blomväggar". 
Det ska ställas dit krukor med blommor i senare.



Och odlingslådorna gapar tomma än, men det kommer också.



Jordgubbarna har i alla fall kommit ut.



Foton på rabatt som jag städat under dagen , kommer sen.

Inga kommentarer: