söndag 19 maj 2019

Katt, kattfot och en massa trädgård

(klicka på bilder för att se i större format)

........................................
Igår var ju jag hos dottern och "skulle hjälpa henne"
med att ordna till i rabatten framför altanen på baksidan.
Men som vanligt hade hon redan fixat till själv och det blir bra,
så min hjälp behövdes inte alls.

Hon sågade ner en äppelgren som kommer ur deras purpurapel.
Den tyckte Silver var jättekul att leka med.
Han är ju bara runt 18-19 år så det är klart att man måste leka då. 😉😁
Finaste killen i världen !💖

 

 


Så över till min trädgård idag.
Jag jobbar lite varje dag och det händer lite nytt hela tiden.

Här nedan ser vi den kinesiska purjolöken jag fick av en granne häromdagen.
Till höger tittar små små sallader upp.
På fotot är det vanlig kruksallad.

 

Smultron och gräslök till vä: och libbsticka,mer gräslök och kinesiska bor ihop till hö:.

 

Lite nytt i blomrabatten runt dammen.
Röda nejlikor och löjtnantshjärta.

 

Tusenskönor


Lewisia och rosa kattfot.

  

Bodan som ska målas vit förhoppningsvis i sommar
och beror på hur jag hinner med och orkar.
Och lilla häng-gungan som hittat ut.

 

Trädgårdslandet har fått fler "invånare".
(jodå...häcken är nerklippt,om någon märker det)
Sockerärtor har kommit ut i sin låda.

 

 Jordgubbsblomma


Det tittar upp mer och mer för varje dag som går.



Nordsidan av växthuset och lavendel som jag satt i rabatten .
Allt för att locka små fjärilar och bin.



Dammen lite mer städad och nerklippt.



Och vid garageväggen en lite grupp av möbler att sitta vid när lusten faller på.


Vi startade dagen med strålande sol, men nu kommer molnen söderifrån,
så det är mulet och det blir ett skönt "brejk i utesysslandet" och
få ägna insidan lite uppmärksamhet igen.

Summa summarum i alla fall....
Nu är sommaren på väg på riktigt hos oss också.





Inga kommentarer: