fredag 24 maj 2019

Liten Vega och köksbordet



Den här lilla damen är hos farmor och hälsar på, nästan varje dag, med sin mamma.
Ibland med storasyrran med men ibland är hon på dagis.
Varannan dag faktiskt.

 

Alltså...titta på hennes ögonfransar!!!
1 mån och 21 dagar gammal.
Har aldrig sett på maken, sen hennes pappa föddes, för han hade också enorma.



**

Bordet då ?!
Jooo..jag fick ju ihop den igår.
I morse hade jag ett gulligt brev på bordet, från dottern.



Tillbaka till bordet då.


Igår kapade jag till alla brädor och slipade dom lite granna.
Sen skruvade jag ihop dom med tvärsliggande brädor.
Inget limmat och inget "noga", utan fullkomligt "jag har 5 brädor" bara.
Köpte ju vanliga paneler, som jag då kapade till igår.

Ben från gammalt furubord hade jag i källaren.
Allt ska målas och fixas till senare.
Dock är jag nu lite osäker på om jag ens vill måla skivan vit , eller betsa eller... ??!!?

 

Jo, dom är inte exakt lika långa och det hade jag också tänkt laga till.
Men ju mer jag tittar på det, desto mer känner jag:
-Neeeej..det ska vara sådär.
Jag själv blir mer och mer nöjd ju mer jag ser det.
Och uppenbarligen går det hem hos andra också. 

Inga kommentarer: