lördag 18 maj 2019

Mera Födelsedag och Trädgård

Idag firar vi min äldre syster Mia som fyller år
och önskar henne en Underbar dag !
🌸🌺🌸



Igår var vi en sväng igen till mysiga , härliga Trädgården i Ursviken .
Det blir finare och mysigare för varje gång.

 



 



 

Älskar att bara strosa runt och titta, innan man bestämt vad man ska ha med sig hem.
Och vi strosade en bra stung igår.



Denna gången var det med dottern Jenny, som också handlade hem jordgubbar,
en klematis, m.m.




Jag köpte löjtnatshjärta, tusenkönor, lewisia, rosa kattfot m.m.

Innan det var vi och köpte hem färg till dottern,
som har tvättstugebygge på gång , nere i källaren.
Det blir större i gamla garaget.
Och innan det var vi på Byggmax och köpte hem brädorna som jag
ska sätta ihop en bordsskiva av.

Sen blev det grilla hamburgare här hemma hos oss ihop med Robin och Sinicca,
så det var full rulle hela dagen.

Nu ska jag städa här lite, sen ut och vattna i växthuset.
Och efter det ska jag gå till dottern och hjälpa henne att gräva om en rabatt vid huset.

2 kommentarer:

Brittan sa...

Mysigt att bara gå å strosa bland blommor i trädgårdsbutiker .
Löjtnanshjärta är så fina sådana hade jag när vi bodde i villa !
Kram från bians.bloggo å trevlig helg ☀️❤

Disa E sa...

Ja det är verkligen härligt, med fågelkvitter och allt.
Och solen som strålar från en blå himmel och det är varmt och gott.
Visst är dom vackra och en av alla mina favoriter.

Kram och härlig Lördagkväll och Söndag till dig.