torsdag 30 maj 2019

PAUS

Här händer inte mycket just nu.
Allt står liksom stilla.
Dels pga vädret som är kallt, mulet och ofta regn.
Och dels pga att min rygg håller på att braka ihop.
Kommer väl surt efter alla projekt och slit jag haft.
Allt jag gör, gör jag sakta sakta, för minsta lilla hastiga rörelse
som t.ex en nysning kan få ryggen att storbraka ihop.
Det ligger så nära gränsfall hela tiden.

Men vi har vågat oss iväg på Solbacken och handla.
Klarlack fick jag också med, så när tillfället blir det rätta,
ska jag stryka på bordet, så det går att torka av sen utan att trasan fastnar och man inte behöver vara rädd för att få fläckar.
Fast det får vänta till jag känner att rygg och övriga kroppsdelar mäktar med, för gudarna ska veta att jag känner av dom...varenda liten muskel och nerv. 😞

*undrar vad folk tänker när jag går omkring i butikerna och som en sengångare & hankar mig fram ?!
-Visst kunde du ha stannat hemma !?....antagligen* 😕

Inga kommentarer: