tisdag 20 augusti 2019

Pimpade naglar och förberedd mat




Idag har vi Tisdag och slutet av rötmånaden närmar sig, så skönt.
Det har varit kvavt i luften nu senaste tiden och fuktigt med allt regn.
Men idag skiner solen och det är lagom varmt.
I morgon blir det klippning av gräs och lite annan gårdsstök.

Igår var jag hos dottern och fick mina naglar pimpade av barnbarnet Celia.
Hon är självlärd och gör bara mest på skoj,
vilket passar mormor alldeles ypperligt att få lite pimp och vård.
Lite skyddande lager av gel på och sen nagellack.
 

Så fint som helst !
Tack mommos duktiga unge !💕

Idag har jag förberett med mat.
Gjorde små "korvar" av färs, blandat med paprika och lite gurka som jag rev och kramade saften ur innan jag rörde ner det i färsen.
Kryddade med salt, curry, gurkmeja och en blandning av chicken/BBQ krydda 
Förstekt lite och nu ligger dom och kallnar.
Det ska doppas i frityrsmet och friteras sen och till det blir det ris och sötsur så, hemmagjord sådan.
Smakade en av "korvarna" när jag stekte och det verkar bli gott.

Nu ska jag slappa en stund i soffan , för det är inte alltför länge kvar innan maten ska lagas klart.


Inga kommentarer: