onsdag 21 augusti 2019

Trädgårdsstök och vila

Idag , tidigt på morgonen hade vi en fin regnbåge hos oss.
Jag och dottern satt ute och solen sken på oss och det regnade samtidigt.
Just på detta fotot ser det bara mulet ut, men det var taget lite senare.


När dottern gått hem till sitt, gjorde jag den vanliga dagliga städningen.
Sen gick jag ut och trimmade gräs och klippte på såna ställen där gubben
inte kommer åt med åkgräsklipparen.
Sen rensade jag ur ört/kryddlådorna.Ser genast trevligare ut då.
Och vädret...det har varit varmt och gott, nästan för varmt.
                                            Före                                                           Efter
 

En luktärt kvar, uppe på altanen som ännu blommar och doftar ljuvligt,
samt små rosorna som även dom doftar gudomligt gott.

 

När jag var klar med stöket ute, kände jag att dagen skulle bli väldigt lång för mig
att sitta ensam hemma, eftersom gubben kommer sent idag.
(han är i Umeå och kollar in ny traktor)
Så jag masade mig iväg hem till dotran.
Där hade Savannah med sina ungar fått flytta upp i v-rum och kök.

Kattmamma Savannah.

 

Nyss var Robin och hämtade Sinicca och ungarna.
Han kom efter att Luna blivit hämtad från dagis, istället för på morron , idag.
Robin har börjat jobba igen och kom efter arbetet slut.
Dom skulle iväg på stan och själv ska jag nu och bara tar det lugnt,
för min rygg "kackade" ihop efter dagens bestyr.
Har ett sämre skov igen med Fibron, så det behövs inte mycket för att man ska få mer värk än vanligt.
Men nu har jag ju gjort det värsta på gården i alla fall, så man kan känna ro över det.
Nu kan jag luta mig tillbaka och bara vila.
Det är gott.

Inga kommentarer: