lördag 14 september 2019

En Lördag i September

Ja, så sant så, att det är en Lördag i September idag.

Gubben är på middag och 50 års jubileum med MTG via jobbet ikväll,
så jag har haft egen kupé nästan hela dagen.
Han åkte hemifrån vid 15-snåret för dom skulle se hockey före
och även jag åkte hemifrån då...till sonen, dom dumpade av mig där,
då det var sonen som skjutsade sin far till stan.
Jag har hjälpt honom att röja i några av rummen.
Sinicca fick vara med ungarna under tiden.
Och jag blev väl bjuden på middag där.
Sanningen att säga, så bjöd jag faktiskt in mig själv, eftersom jag nu lika så var där.
Och JÖSSES vilken GOD mat vi fick.
Dom hjälptes åt att fixa , medan jag stökade på i ett av rummen,
med att rensa bort lite.
Det var sallad och lök till på "sidan om", eftersom "Nicci" inte äter det,
Men jag och Robin tog över salladen,...vi gillar nämligen det.



Potatis, lax, ärtor, couscous och en supergod dressing.
Mätt som tusan blev jag och tur jag inte köpte hem godis, för jag hade inte orkat äta nåt sån ikväll.
Är mätt än fastän det var flera timmar sen vi åt.


Lilla Luna stod, efter maten och tittade ut genom fönstret på några större flickor lite längre bort,
som hoppade i studsmatta och ibland vinkade hon åt dom.
Lillhjärtat...längtar nog till hon är lika stor och kan vara ute och hoppa själv.
Älskade barn , det gör rent ont i hjärtat av sötheten.💖💞💖


Vid 18:10 snåret var jag hemma igen och tog en dusch och kröp in i rent nattlinne
och tog mina mysiga mys-sockar på.
Hittade dom på Ica Maxi för några dagar sen och älskar dom.
Det är mjukt lurv inne i hela sockan.
Så varma och goa, så här när höstrusket börjat.


Nu ska jag fortsätta se tv en stund till innan jag gör kväll här nere och går upp i säng
 och fortsätter tv gluttandet tills tittgluggarna ramlar igen.

Det har varit en bra dag idag.
*undrar vad dom tänker äta imorron ?*😏

2 kommentarer:

Brittan sa...

Det där lät inte dumt och lax är ju supergott! Nu måste jag kolla på Ica maxi här om de där finns ser så sköna ut och snygga dessutom 👌

Kram ha en fin vecka 🍁🍂🍁♥️
bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Ja, det var verkligen supergod mat.
Tycker jag absolut att du ska, så mysiga som helst.
Kram