torsdag 12 september 2019

Gubbens födelsedag idag


Idag fyller maken, tillika fadern till mina barn, farfadern/morfadern till våra barnbarn , år.
Hela 61, fyller han.
Aldrig har jag varit ihop med en så gammal gubbe, förr. 😏
Det ska firas, med hembakad smörgåstårta som svärdottern bakar.
Jag har beställt nya skor till honom, från fotvårdsbutiken och dom kom igår och ska hämtas idag.
Blev lite orolig ett tag att dom inte skulle hinna.
Hoppas verkligen att han kan ha dom nu.
Han har ju såna problem med sina tår och svårt att hitta bra skor i rätt storlek och det blir dyrt när man vill ha fotvänligt, han är ju så snål mot sig själv, så jag tar det i present.
Fast...1200:- är ju inte dyrt egentligen, men i hans mått mätta så är det det.
-Fattar ni hur många kvadratmeter masonit man får för det ?
Jo, för masonit är så skönt att traska omkring i ....?!?!😕

Ja, och så blir det ju vanligt tårta och sånt, som man brukar ha när folk fyller år.
Grattis gubben !




Han läser inte min blogg så jag törs skriva vad han ska få etc, här.

2 kommentarer:

Brittan sa...

Grattis till maken han blir säkert jätteglad för nya skor !
Hoppas du mår bättre från din förkylning !

Kram bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Det går sakta framåt med förkylningen, men än hänger den på.
Skorna..han kunde inte ha dom , så det blir till att skicka tillbaka dom.*skrot*

Ha en go' helg. Kram