fredag 20 september 2019

Lite pladder om det som varit

Nu var det ett tag sen jag skrev igen.
Och det har väl hänt en del...inget märkvärdigt dock.

Jag och dottern har varit på Solbacken och handlat hem förnödenheter.
Sånt som inte har med mat att göra, utan med städ,dusch och annatheter.
Tankning var en av dom sakerna.



Och jag har hängt 2 kvällar på raken hos dottern.
Hennes make jobbar eftermiddag denna vecka, så hon har varit själv med ungarna.
Min make skulle se hockey ena kvällen, så jag gick till dotran då och såg tv där istället.
(Har fullkomligt tappat intresset för hockeyn igen.)
En annan som var intresserad av att se tv, var också där. 😉😍



Andra kvällen satt jag barnvakt, för mamman var på föräldramöte på Miltons skola.
Ja, och så har det varit lite annat, som kaffemorronhäng med svärdotter och dotter, i vanlig ordning.
Kattungarna är alla sålda och flyttar om ca 1 ½ vecka.
Några av nya familjerna har varit och hälsat på sina små.
Jag har köpt lite kläder till Milton, stretchjeans 2 par, han som vanligtvis bara vill ha mjukisar.
Dottern var en "fyndarsväng" uppe på våran vind igår och hittade lite av sina gamla saker där uppe.
Böcker, barnspel och lite annat, som hon tog med hem till sig.
Jag har 2 stora lampfötter däruppe, som jag skulle vilja fixa till och köpa nya lampskärmar till.
Men nu verkar det som att dottern ville ha dom, så man kanske skulle fixa dom klart åt henne.
Jag har ju egentligen ingen plats för dom, men dom har stora ytor att fylla upp.
Och lite nya digitala scrapbilder har jag lagt in på min Bildsida.
Även lagt in äldre bilder.

Hösten har travat in ordentligt hos oss nu och vi har kallt om dagarna och kallare på nätterna.
Börjar vara dags att städa bort allt från altanen och städa gården inför vintern.
Älskar denna årstid, med mörkret och murret, tända ljus och varma filtar i soffan !

Inga kommentarer: