måndag 9 september 2019

Sjuk, e' jag



Jo, så e're
Förkylningen hänger i och tycks inte vilja ge med sig ännu.
Natten till igår kunde jag inte ens sova.
Fick ihop ca: 1 ½ timme , när jag slumrade till vid 3- snåret och vaknade 4:20.
Sen var jag vaken hela dagen igår med undantag av några små minut långa "slumratill" i soffan.
Var nere till 22 och gick upp i sängen då, där jag sen somnade vid 23 tiden.
Sov till 05.05 piiiip !
Såååå skönt !

Och datorn då ? 
Jo, jag fick en ny av maken i Onsdags !
Jag har haft fullt sjå med att ta hem "all dela" som inte finns längre.
Plus att Jasc Paint som jag sparat i extern hårddisk var rensad på allt som jag laddat in där tidigare.
Så jag har fått börja om från scratch med att lägga in tuber, mönster, brushbilder m.m
som hade tagit mig många år att lägga in.
Surt känns det, men samtidigt bra också, att få in nytt fräscht .
Så, jag har det jag gör om dagarna , för det är massor kvar att fixa.

I övrigt händer inte mycket.
Jag är så slut av snoreriet och hostan rinnig näsa, svidiga ögon och...ja ni vet.
Man bara lunkar omkring och är sjuk.
Hoppas det börjar vända snart.
Alla andra har blivit bättre, rätt fort.
Nu är det bara jag och Jenny (som blev sjuk exakt samtidigt, nästan på sekunden)
som behöver återhämtning.

2 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Här är det oxå nys o fräs och har varit några dagar! Kom som en blixt från klar himmel. . . kände ingenting på morgonen men på kvällen var jag jätte snorig o hängig! Konstigt. . . ingen jag känner är förkyld just nu och jag är jätte noga med att tvätta händerna när jag kommer hem! Nu vill jag bara bli frisk igen. . .är såååå tråkigt att vara sjuk!
Atjoo Atjoo Prosit. . . .

Disa E sa...

Ja, fy vad det är träligt. Man blir så slut, men samtidigt vill man så mycket.
Hoppas det släpper fort .
Krya på dig. Kram