söndag 29 september 2019

Söndag i korthet

Söndagen fortskrider.
Det regnar till och från och är mulet och grått.
Precis som det ska vara en höstig Söndag.

På spisen, i skrivande stund, står en kycklingwok och gottar till sig.
Ris, eller nudlar, eller både och blir det till...får se vilket.
Har ju inte bestämt mig än.



Och jag går i funderingar på att lägga ner FB.
För gott vet jag inte, men för ett bra tag framöver i alla fall.
Ska dock vänta ett tag till och se, för jag har rensat bort en massa
sånt som jag stör mig på.
Det har blivit så dåligt med alla reklamannonser och samma hela tiden i vart och vartannat inlägg.
Som exempel, när någon kändis dött, då lägger varenda en ut ett inlägg om det.
Nu är det mycket om Greta Thunberg.
Och när jag sitter med annat facit, så stör jag mig på det.
Inget ont om Greta, men jag tycker det är fruktansvärt hur man utnyttjar ett barn på det sättet.
Så jag har rensat bort MASSOR av både "vänner" och sidor.
Så blir det bättre nu, så får den vara kvar, annars ryker den.


Inga kommentarer: