torsdag 26 september 2019

Torsdag i September

Ja, veckan närmar sig sitt slut.

Och vad har då hänt ? 

Som vanligt, inte så mycket.
Men vi har hittat skor, ÄNTLIGEN, till gubben som han faktiskt trivs med och tycker är jättesköna.
Och tur hade vi....jag hade ju "lagt undan" 1300 kr för att hitta bra dojor åt honom.
(vilket han tycker är aaaaaalldeles för dyrt)
Vi gick på Intersport och där fanns dessa, för endast 599 :-, vilket jag tyckte var ett himla bra pris.
Så kommer jag till kassan och det visar sig att det dessutom var 20% rabatt, så det blev 399 :- !!!
Men det viktigaste är ju att gubben gillar dom.



I morgon har jag tid hos tandläkare.
Det blir så att jag måste gå till privat, i stan och bli anpassad till hur jag kan få skjuts eller inte.
(buss är det inte tal om för det är svindyrt)
Folktandvården har inga tider och har inga haft på flera år nu.
Så de gånger jag varit har varit hos akuttandvård.
Ska i alla fall bli skönt att få en ordentlig genomgång och få domen över hur illa det är.
För det är det med största sannolikhet.
(Mediciner är ju inte tändernas bästa vän direkt.)
Kanske rent av att det går att åtgärda i alla fall en del av det.
Nåväl...

Hösten har lunkat in ordentligt nu och vi har frost mesta delen av nätterna.
Kallt , fräscht och krispigt i luften på morgonen.
Härligt !
Allt från är altanen är bortplockat och städat.
Också det skönt.



Bara en liten "rökhörna", till dom som röker, kvar och förblir kvar.



Vi har släpet fullt av skrot och skräp från källaren, som ska köras på tippen.
Förra helgen fick vi ett ryck , jag och gubben och bar och konkade och städade.
Så nu kan man röra sig fritt där nere , utan att klättra över allting.
Det är en del kvar , som ska ut, men vi har i alla fall börjat.
Också...
JÄTTESKÖNT !

I övrigt myser jag mest bara och längtar sååå efter snö och julpynt !
Till dess får jag nöja mig med (att bara mysa) med vanliga prydnader.
Svarta flaskorna på svarta brickan är nyköpta på "Rondellen".
(secondhand butik)

 









Inga kommentarer: