tisdag 31 december 2019

Året som gått, 2019


I Januari
installerades nya värmepumpen i köket,
efter en lååååång tids väntan och slutligen byte av leverantör,
då den första aldrig kom.

I Februari fick vi massor av snö.


I Mars var Julia hemma hos oss, ensam för första gången ,så lång tid
som hela dagen då övriga familjen var borta och Julia blir så stressad
av mycket folk och hundar, som det är hos Hans och Eve.


I April började jag förbereda för frösådd och lilla Vega kom den 1:a.

 
I Maj gjorde jag ny bordsskiva till köket och lade på gamla ben .


I Juni lagade jag en tand som sprack sönder..


..och vi firade Midsommar hos oss


I Juli badades det massor hos Jenny och Jonas i poolen och
den allra första kullen i Karlesia´s katteri föddes.

 

I Augusti var jag och gjorde stan osäker, i sällskap med Robin och Sinicca
och lilla Vega hade namngivelsedag.

 

I September städade vi "höst" på altanen och bar bort alla möbler.


I Oktober kom den första snön för året, men den blev inte långvarig.
Och jag var hos tandläkaren och drog ut en infekterad tand.

 

I November storstädade jag ur kyl och frys för att rymma julmat
och julpyntandet satte fart.

 

I December firades Jul och vi var hos Robin och Sinicca
och hade en trevlig dag och där var även Jenny med familj.
(inga foton därifrån tyvärr.)


Jag fick ett fint silverarmband med alla barnbarnens namn i åldersordning.


Gubben provade sin julklapp och skar skinka så det stod härliga till.


Och idag är det den sista dagen av detta året 2019 och vi firar Nyår !
Jenny med familj kommer och äter med oss, då dom inte kunnat
planera något, eftersom Jonas har opererats igår.
Kanske vi inviger vårt Yatzyspel !?
Robin och Sinicca firar med hembjudna vänner , så vi ska ha lilla Lava här , till i morgon.


GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla där ute i bloggvärlden.
Ha ett underbart avslut på detta året och var rädda om er så ni kommer
helskinnade ut i det nya året, som vi skriver 2020 !

2 kommentarer:

Nicki sa...

Jättefint inlägg Disa så bra..Gott nytt år önskar jag dig kram Nicki 🎉🎊

Paula sa...

Gott Nytt År !! ♥