måndag 23 december 2019

Danföredopparedagen


Så sant som det var sagt...danföredopparedagen har vi idag och här har jag gått och oroat mig för magsjuka , när det istället blev gubben som ligger i feber här hemma, med 38, 7 i morgontemp.
Han började känna sig dassig redan i förrgår, men med hans mediciner som ger biverkningar så är det rätt vanligt att han mår illa, men igår blev det lite sämre och under natten bröt det ut mer ordentligt.
Så nu är det bara att vänta och se hur jag klarar mig helskinnad från det ?!
Än så länge mår jag i alla fall hyfsat bra, bortsett värk i kroppen.
Så jag ska sätta igång med champinjonomelett, sen blir det skinkan och däremellan gör jag salladen och sen andra satsen av karelestek.
Med andra ord ska jag tillbringa hela dagen i köket.
Inga sura miner här för det..man får bara göra det bästa av det hela,
för ingen rår ju för hur förkylningar etc kastar sig över en.
Det bara är som det är och då gör man det så bra man bara kan.

GOD JUL !


Tillägg senare:

Här flyter allting på så himla bra, så det är inte sant !

Jag har gjort andra karelesteken klar, omeletten är klar, skinkan gottar till sig i ugnen och ska griljeras när den är klar.
Salladen kvar att göra bara och lite städning efteråt.
Sen är ALLTING klart !
Så jag har större delen av eftermiddag och hela kvällen ledigt sen.

Robin och Sinicca var förbi och hämtade mesta delen av det andra som ska lagas i morgon som, potatis, ägg, köttbullar, revbensspjäll, prinskorv och det kallskurna, leverpastej, lax, kalvsylta m.m.
Alla julklappar tog dom med också, så det slipper vi.
Det är bara dagens tillagade mat och dricka samt glögg som vi behöver frakta då.
Såååå skönt !

Inga kommentarer: